یک جلسه و این همه مانور؟؟؟

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 578
بازدید کل : 22140
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




یک جلسه و این همه مانور؟؟؟

پنج شنبه 12 شهريور 1394

ساده لوحانه است که بپنداریم همه چیز با یک جلسه حل می شود یا حل شده است . خاطرم هست که سال قبل وزیر بهداشت حاضر نبود حتی با اعضای شورای عالی حضوری ملاقات داشته باشد و امروز با یک تلفن از طرف فردی معتمد که ما از ایشان و تلاشهایشان تشکر می کنیم ، حاضر به دیدار با تعدادی از منتخبین هیاتها می شود.

به هر حال گزارش تحلیلی جلسه قبلا به سمع و نظر همکاران رسید اما آنچه مهم است این است که اولا حرفهای جدیدی زده نشده و این حرفها قبلا هم بسیار گفته شده است اما نکته ی اصلی و اساسی دلایل مانور برخیها روی این جلسه است  و اینکه تلاش می کنند یک نشست را اینقدر بزرگ کنند و همه چیز را به این نشست ربط دهند.

خوب سوال من به عنوان یک پرستار این است که چرا از سالها پیش چنین نشستهایی برگزار نمی شد؟

چرا از سالها پیش وزیر بهداشت کنونی درباره ی تعرفه های پرستاری توجیه نشده است؟

چرا وزیر که می گوید من از معاونت پرستاری خواستم پایلوت اجرا کنند اجرا نکرده است؟

وچرا.....هایی که در ذهن تک تک پرستاران به وجود آمده است.

حالا من بند به بند از روی گزارش سایت نظام پیش می روم تا اطاله ی کلام نشود:

1-همه متفق القول می دانند که پرستار ایرانی از باسواد ترین پرستاران دنیاست وحتی پرستاران ما در حوزه های تخصصی خود که کار می کنند گاهی از متخصصین آن رشته هم اطلاعات بیشتری دارند و .....

البته که افزایش تعاملات بین المللی خوب است. اما شما که کشورهای مختلف را مطالعه فرمودید آیا نحوه ی اجرای شرح وظایف مبالغ پرداختی، مرخصیها، ساعات کار و .... را مطالعه نفرمودید؟

2- هیچ کس مخالف وجود رده ای بعد از پرستاری نیست ولی در همان کشورها که مطالع فرمودید هرگز خارج از شرح وظایف کاری به کسی ارجاع نمی شود اما وقتی اسم یک رده را بهیار بگذارید قطعا جایگزین پرستار نخواهند شد و این واضح است . حتی بهیاران قبلی هم که 33 ماه دوره دیده وتجارب بسیاری دارند هم جایگزین پرستار نیستند ولی حرف ما و ترس ما از جایگزینی این رده ی جدید به جای بهیاران قبلی است که قطعا انجام خواهد شد چون هم نام هستند و.... حتما هم این امر به سلامت مردم آسیب خواهد زد. بدون توضیح اضافه این واضح است.

3-چگونه می شود اختیاری کارانه گرفت؟ چرا عین قانون را اجرا نمی کنید؟ که اشاره دارد بر اجرای روش قبلی تا اجرایی شدن تعرفه ها؟

4-اگر بین آنچه شما خواستید و آنچه عملیاتی شد اختلاف بود و اشتباه اجرا شد چرا معترضین به اشتباه و خطا را جریمه می کنید و اخراج می فرمایید؟ چرا کسانی را که دستوراعمل را اشتباه انجام داده اند مجازات نمی کنید که باعث ایجاد چنین جوی در کل کشور شدند؟

5-نه تنها اعتبار بخشی بلکه بار تمام طرحها بر دوش پرستاران است و متاسفانه پرستاران به هیچ خواسته ای نه نمی گویند!!!

اگر اعتبار بخشی بر عهده ی منشیهاست تعداد منشی کافی تامن گردد و بعد اجرای یک طرح ابلاغ شود لطفا!

6-آیا تبعیض در سیستم درمان وجود ندارد و پرستاران و ماماها و ... به خطا چنین حسی دارند؟

7- چرا پرستار را از طریق شرکت جذب می کنید و چرا باید از کارکرد پرستار یک شرکت سود ببرد؟ به نظر من بهتر است در هر شهری شرکتهای سهامی به نام خود پرستارانی که شرکتی کار می کنند ثبت و قراداد مستقیم با خود پرستاران بسته شود و همه ی منافعش مال خود شان باشد. با شکل فعلی اجرا هرگز یک پرستار شرکتی نمی تواند مانند یک پرستار رسمی حقوق بگیرد چرا که قسمتی از حقوقش را شرکت برداشت می کند ضمن اینکه شرکتها در عمل  طبق پیش بینی کار نمی کنند و می شود آشی مانند همان مبتنی بر عملکرد..

نهایتا دوستانی که همه چیز را به یک جلسه ربط می دهند چون قافیه را باحته اند و پرستاری حکم به اخراج ایشان داده تلاش می کنند با این روشها منتخبین را تحت تاثیر قرار دهند و به مسند برگردند.

اما اگر این ها کاربلد بودند چرا سالیان سال کاری نکردند؟

دوستانی هم که به شقه شدن پرستاری با نام گذاریهای غیر واقعی مانند تندرو و....کمک می کنند بدانند که این کار خیانت است و نتیجه ی این کار بیش از چند ماهی دوام نخواهد آورد و اگر شورای عالی جدید هم به مسیر قبلی برود مجددا پرستاری به حاشیه ها و گذر از نظام پرستاری خواهد رسید که به هیچ وجه به نفع پرستاری نیست .......

به امید اینکه همه ی پرستاران منافع صنفی را که به منافع پایدار شخصی نیز منجر می شود بر منافع شخصی که اغلب مقطعی است در عمل ترجیه دهند.

محمود عمیدی_پرستار بالین

عضو شورای مرکزی خانه ی پرستار



نظرات شما عزیزان:

صوفیا رشیدی
ساعت15:08---13 شهريور 1394
سلام آقای عمیدی ......
پرستاری برای رسیدن به اهداف متعالی خود نیاز به بزرگمردانی چون شما دارد . اگر همه مثل شما بودند البته همه ! انتظار زیادیست
حتی اگر فقط چند نفر مثل شما بودند که هدفشان واقعا پرستاری بود نه پست و مقام و .... فاتی دنیا ، قطعا پرستاری گلستان میشد .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:40



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran